Friday, September 18, 2015

MAKANAN UNTUK JELITA

SIHAT


SALAD ROMAINE
Daun salad ini membekalkan 100% nilai harian vitamin A anda untuk menggiatkan pembaharuan sel. Potasium di dalamnya juga memberi rangsangan nutrien dan oksigen kepada kulit sekaligus melancarkan peredaran darah.

TOMATO
Menikmati makanan berwarna merah juga dapat membuat kulit berwarna kemerah-merahan. Menerusi satu kajian, sukarelawan yang menikmati 5 sudu besar pes tomato yang tinggi lycopene setiap hari selama tiga bulan dapat melindungi kulit sehingga 25% daripada masalah selar matahari. Malah saintis Jerman turut mendapati bahawa antioksidan yang tinggi dalam tomato dapat mengurangkan garis-garis halus dan kedutan di dahi.

STRAWBERI
Secawan strawberi membekalkan 130% daripada nilai harian vitamin C anda selain menjadi antioksidan yang merangsang penghasilan serat kolagen yang penting untuk kulit anjal dan lembut.

EPAL
Quercetin merupakan sejenis antioksidan yang dapat melindungi kulit daripada sinar UVB penyebab kanser kulit. Jenis epal yang paling tinggi kandungan Quercetin ini ialah Monroe, Cortland dan Golden Delicious. Justeru, pastikan anda menikmati sebiji epal sebelum keluar rumah dan susuli dengan pemakaian losen tabir suria.

SOYA
Dalam satu kajian, garis-garis halus berkurang dan keanjalan kulit meningkat selepas para wanita di penghujung 30an dan awal 40an makan makanan seperti tempe yang mengandungi isoflavin soya.

TELUR
Dua jenis antioksidan di dalam telur dikenali sebagai lutein dan zeaxanthin boleh melindungi kulit daripada kerosakan UV yang menyebabkan kedutan, tompok gelap serta kanser. Kulit juga terkesan lebih lembut, anjal dan lembap selepas anda menikmati telur.







--------------------------------------------------------------

glora capuccino


Glo’ra Cappucino adalah kopi untuk mencerahkan kulit yang kusam atau gelap dengan pantas dan efektif. Kesan pemutihan akan dialami dari hujung rambut ke hujung kaki menjadikan kulit seluruh badan anda mendapat warna yang sekata, lebih cerah dan putih serta halus bak kulit bayi.
Campuran sebuk mutiara iaitu bahan pelembap semulajadi kulit anda, sumber protein, vitamin B kompleks, polisakarida, dan sedozen mineral kepada tubuh badan. Serbuk mutiara juga mengandungi asid amino yang berfugsi spesifik untuk menggelakkan kulit kelihatan kasar, kekurangan nutrien dan idak memperlihatkan kulit kelihatan tua dan berkedut.

Kebaikan Glo’ ra Cappucino
  • Menerangkan mata dan awet muda
  • Meningkatkan tenaga dan mengurangkan stress
  • Merapat, memontok, menegang dan menyerikan
  • Melembutkan dan menghaluskan tekstur kulit
  • Wajah kelihatan lebih cerah, gebu, bersinar dan berseri-seri
  • Memulihkan kulit berparut dan bermasalah
  • Meningkatkan imunasi badan, baik untuk kesihatan luaran dan dalaman
  • Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
  • Melangsingkan dan menjadikan bentuk badan menarik
  • Rambut lebih sihat, bersinar dan lembut
  • Untuk kuku kaki dan tangan yang sihat dan cantik
  • Sesuai untuk semua wanita yang inginkan kecantikan luaran dan dalaman