Wednesday, May 27, 2015

6 SEBAB KENAPA ANDA PERLU MAKAN BANYAK BUAH CERI

Apabila anda makan buah ceri yang cantik dan lazat, anda akan menikmati lebih daripada sekadar rasa yang luar biasa. Ceri penuh dengan antioksidan dan menawarkan banyak manfaat kesihatan termasuk membantu menangani insomnia, sakit sendi dan pelbagai lagi.
Berikut adalah 11 sebab yang baik untuk memulakan pengambilan buah ceri hari ini!
1. Perlindungan Daripada Diabetes - Ceri manis mempunyai indeks glisemik yang lebih rendah daripada 22, lebih rendah daripada aprikot (57), anggur (46), pic (42), beri biru (40) atau plum (39). Ini menjadikan ceri pilihan yang lebih baik daripada banyak buah-buahan lain, terutama bagi pesakit kencing manis.
2. Membantu Tidur Dengan Lebih Baik - Keresahan pada waktu malam? Jus ceri dapat menyelamatkan! Minum jus ceri 30 minit selepas bangun daripada tidur dan 30 minit sebelum makan malam anda.
3. Membantu Alzheimer - Persatuan Alzheimer memasukkan ceri sebagai salah satu makanan yang boleh meningkatkan memori kerana ia kaya dengan antioksidan.
4. Melambatkan Penuaan Kulit - Ceri mempunyai tahap antioksidan paling tinggi antara buah-buahan. Antioksidan membantu badan menentang radikal bebas yang menyebabkan seseorang kelihatan tua. Minum segelas jus ceri setiap hari mampu melambatkan proses penuaan, menurut saintis dari Michigan State University. Jus ceri juga disyorkan sebagai rawatan alternatif untuk keadaan kulit yang lain.
5. Mengurangkan Sakit Otot - Secawan setengah ceri atau satu cawan jus ceri boleh mengurangkan keradangan otot. Sekumpulan pelari marathon meminum jus ceri dua kali setiap hari selama tujuh hari sebelum perlumbaan mereka. Kumpulan yang minum jus ceri mengalami kurang kesakitan otot selepas perlumbaan, berbanding mereka yang minum minuman buah-buahan yang lain.
6. Baik Untuk Jantung - Ceri adalah sangat tinggi dengan kalium, yang membantu mengawal kadar denyutan jantung dan tekanan darah, serta dapat mengurangkan risiko tekanan darah tinggi. Phytosterols dalam ceri membantu mengurangkan paras kolesterol tidak baik.
Sumber: Wanista
====================================================
glora capuccino
GLO’ RA CAPPUCINO
Glo’ra Cappucino adalah kopi untuk mencerahkan kulit yang kusam atau gelap dengan pantas dan efektif. Kesan pemutihan akan dialami dari hujung rambut ke hujung kaki menjadikan kulit seluruh badan anda mendapat warna yang sekata, lebih cerah dan putih serta halus bak kulit bayi.
Campuran sebuk mutiara iaitu bahan pelembap semulajadi kulit anda, sumber protein, vitamin B kompleks, polisakarida, dan sedozen mineral kepada tubuh badan. Serbuk mutiara juga mengandungi asid amino yang berfugsi spesifik untuk menggelakkan kulit kelihatan kasar, kekurangan nutrien dan idak memperlihatkan kulit kelihatan tua dan berkedut.

Kebaikan Glo’ ra Cappucino
  • Menerangkan mata dan awet muda
  • Meningkatkan tenaga dan mengurangkan stress
  • Merapat, memontok, menegang dan menyerikan
  • Melembutkan dan menghaluskan tekstur kulit
  • Wajah kelihatan lebih cerah, gebu, bersinar dan berseri-seri
  • Memulihkan kulit berparut dan bermasalah
  • Meningkatkan imunasi badan, baik untuk kesihatan luaran dan dalaman
  • Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
  • Melangsingkan dan menjadikan bentuk badan menarik
  • Rambut lebih sihat, bersinar dan lembut
  • Untuk kuku kaki dan tangan yang sihat dan cantik
  • Sesuai untuk semua wanita yang inginkan kecantikan luaran dan dalaman