Thursday, April 09, 2015

4 TIPS MEMAKAI EYELINER SESUAI DENGAN BENTUK MATA

Selain eye shadow dan maskara, make up yang tidak ketinggalan yang membuatkan mata anda nampak lebih indah dan menawan adalah pemakaian eyeliner. Sayangnya, tidak semua tahu pemakaian eyeliner yang betul dan sesuai dengan bentuk mata anda. Jadi, di sini disertakan beberapa tips penting dalam pemakaian eyeliner bersesuaian dengan bentuk mata.
1) Mata Sepet
Pilih eyeliner dengan warna yang terang seperti warna coklat, hal ini bagi menonjolkan bentuk mata agar lebih besar dan galak. Jangan mengenakan eyeliner berwarna gelap kerana ianya membuatkan mata anda tampak lebih kecil. Memakai eyeliner pada kelopak mata atas. Kira-kira 2/3 bahagian dari sudut dalam mata ke sudut luar. Untuk kelopak mata di bahagian bawah juga dikenakan eyeliner, dari dalam mengarah ke sudut luar mata.
2) Mata Sedang Jarak Berdekatan
Bentuk garis bermula dari tengah kelopak mata bahagian atas dan memanjangkan garis di sepanjang garisan mata. Jangan lupa untuk menekankan eyeliner hingga hujung luar mata. Lakukan langkah yang sama pada bahagian bawah mata.
3) Mata Sedang Jarak Berjauhan
Gunakan dua warna eyeliner, gelap dan terang. Aplikasikan eyeliner warna paling gelap dari sudut dalam mata. Kemudian, pakai eyeliner warna lebih terang untuk menegaskan bahagian luar mata.
4) Mata Besar
Pakai eyeliner hanya pada kelopak mata bahagian atas yang diaplikasikan dari sudut mata bahagian dalam ke bahagian luar mata.
Semoga dengan tips ini, anda dapat menggunakan eyeliner lebih tepat dan dapt menonjolkan keindahan mata.
===============================================================
SERUM JALINAN QASEH
 VITAMIN C SERUM + COLLAGEN
Vitamin C Serum + Collagen boleh lembapkan kulit  dan menambah nutrient kepada kulit di lapisan paling dalam (deeper layers) di mana pelembab tidak boleh menembusinya. Selain itu, ia mampu merawat masalah penuaan, pigmentasi, kekeringan melampau dan pori kulit yang besar.
Keistimewaan
  • Cepat meresap ke dalam kulit dan melembapkan wajah dengan lebih efektif
  • Meremajakan kulit wajah
  • Mencerah dan menyekata warna kulit wajah
  • Melambatkan proses penuaan
  • Mencegah kedutan