Monday, April 27, 2015

TIPS MUDAH LURUSKAN RAMBUT

Dalam artikel ini, admin akan berkongsi tips dan cara yang berkesan untuk meluruskan rambut. Tips sememangnya amat berguna untuk kehidupan hari ini. Sekarang ini, banyak rawatan pelurus rambut di pasaran namun bahan yang digunakan tidak dapat dipastikan keselamatannya. Walaupun begitu, demi fesyen ramai yang tidak ambil endah akan hal tersebut. Sekiranya bahan yang digunakan mengandungi bahan kimia tentulah ia boleh merosakkan rambut anda. Anda masih boleh mencari bilangan pelurus rambut, tips yang kita boleh gunakan untuk mencapai rambut lurus yang kita semua mahukan yang tidak berlebihan dari segi kos dan tidak akan merosakkan rambut. Dibawah ini, admin kongsikan tips meluruskan rambut secara sihat.

Susu Untuk Meluruskan Rambut - Jangan terkejut bahawa susu tidak hanya sumber yang berguna dan berkalsium untuk tulang tetapi juga akan menyempurnakan untuk meluruskan rambut kita. Apa yang anda boleh lakukan ialah mengisi susu dalam 1/3 cawan . Sebelum itu, anda perlu untuk mencuci rambut anda dan biarkan ia benar-benar kering. Selepas itu, ratakan susu ke rambut anda dan biarkan ia selama kira-kira 20 minit. Seterusnya, basuh dan perlahan-lahan sikat rambut anda sementara ia masih basah.
Minyak Rawatan Panas Untuk Meluruskan Rambut - Rawatan minyak panas tidak digunakan untuk keadaan yang mendalam dan rawatan rambut untuk rambut yang cacat. Tahukan anda minyak panas juga boleh meluruskan rambut kita kerana ia melembapkan folikel rambut. Apa yang anda perlu lakukan ialah mula-mula meletakkan minyak (terutama bagi minyak panas yang boleh dibeli di pasaran) pada mangkuk dan haba. Memanaskan bergantung kepada arahan dan ratakan seluruh kepala. Anda boleh melindungi kepala dengan tuala mandi dan kemudian biarkan selama kira-kira 15 hingga 30 minit. Di samping meluruskan rambut anda, ia juga menjadikan rambut kembali bersinar dan sihat. Lakukan sekali seminggu untuk mengekalkan rambut yang lembut, berkilat dan lurus.
Santan Untuk Meluruskan Rambut - Kita semua sedia maklum bahawa santan sangat berkhasiat untuk rambut kita. Walau bagaimanapun, ia menunjukkan prestasi yang lebih baik dengan barangan tambahan. Contohnya, anda boleh menggabungkan jus lemon ke dalam segelas santan kelapa dan kemudian biarkan ia sejuk. Anda akan perasan selepas beberapa minit ia akan bertukar menjadi pes yang berkrim. Itu adalah tanda bahawa anda kini boleh menggunakan untuk rambut anda. Selepas siap melumurkan pes di seluruh rambut, anda kini boleh meletakkan tuala panas di kepala anda dan biarkan selama beberapa minit atau setengah jam. Selepas itu, anda kini boleh membilaskannya dengan syampu dan sementara masih basah, sikat rambut anda dengan lembut dan perlahan-lahan. Ulangi cara ini selama 3 minggu dan anda akan lihat bagaimana rambut anda secara beransur-ansur lurus serta berkilat dan sihat.
Susu dan Madu Untuk Meluruskan Rambut - Susu dan madu juga boleh di gabungkan bersama-sama. Ia bukan sahaja untuk meluruskan rambut kita tetapi juga melindungi dari kerosakan yang lebih teruk dan memastikan ia sihat. Pertama sekali, tuang susu ke dalam cawan dan tambah satu sudu teh madu ke dalamnya. Selepas itu lumurkan pada rambut anda dan biarkan ia selama kira-kira dua jam. Kemudian, bilas dengan syampu dan ketika ia masih basah, sikat rambut anda dengan lembut dan lihatlah sendiri hasilnya selepas itu.
=====================================================
reram
RE’ RAMBUT
Pelbagai faktor yang boleh menyebabkan masalah rambut terjadi seperti gejala hidup yang tidak sihat dan pemakanan yang tidak seimbang, juga faktor usia boleh menyumbang kepada masalah kepala botak dan gugur. Ia akan menyebabkan kita hilang keyakinan diri dan kehidupan seharian terjejas.
Dengan menggunakan produk Re’ Rambut, masalah-masalah tersebut boleh diatasi dengan senang dan cepat.
Re’ Rambut ini disediakan dalam bentuk roll-on dan hanya perlu disapukan pada tempat-tempat yang bermasalah seperti di kulit kepala, kening malah misai juga boleh digunakan.Urut perlahan selepas disapu supaya serum ini dapat meresap dengan lebih cepat.
Baunya yang harum dan teksturnya yang tidak berminyak memudahkan kita untuk menggunakannya di mana-mana sahaja, pada bila-bila masa.

Kebaikan
  • Rambut gugur
  • Rambut beruban
  • Kulit kepala berkelemumur
  • Kepala botak
  • Kening nipis
  • Misai dan janggut tidak lebat atau beruban

147738-500x242G
Cara penggunaan
  • Sapukan di bahagian yang berkenaan dan urut perlahan.


imagestryhrt
Bahan-bahan
–Diperkaya dengan ginseng, vitamin E, nufera oil dan ramuan-ramuan terpilih.