Monday, April 13, 2015

5 SEBAB ANDA PERLU GUNA MINYAK RAMBUT

Sebanyak mana anda menggunakan syampu dan perapi bagi merawat rambut rosak, ia masih tidak cukup. Tambah minyak rambut untuk rejim penjagaan rambut anda, dan hasilnya pasti memukau.
1. Rambut lebih volume dan halus
Ya, minyak rambut boleh digunakan pada rambut halus dan nipis. Caranya adalah dengan menggunakannya berhati-hati. Pertama, pilih minyak rambut yang multitasks – minyak yang boleh digunakan pada badan juga. Sembut hanya sekali ke tapak tangan dan sapukan pada bahagian badan anda yang kering seperti siku, lutut, dan lain-lain. Lebih yang tinggi, diletakkan pada rambut, bermula dari akar hingga ke batang rambut.
Tips : Cuba gunakan minyak jojoba. Bukan sahaja ia mengurangkan keguguran rambut tetapi ia juga boleh membuatkan rambut lebih bersinar dan lembut malah rambut lebih volume dan tidak penyek.
2. Bantu untuk pelindung haba
Minyak membantu dalam perlindungan rambut anda, membentuk satu lapisan perlindungan dan mencegah hubungan secara langsung antara heat dan rambut. Pilih minyak rambut yang jenis semula jadi contohnya natural grape seed dan minyak zaitun.
Tips : Anda juga boleh cuba minyak badam kerana ia terkenal dengan sealant dan perlindungan rambut yang diperkayakan dengan vitamin E, A dan B12.
3. Baik untuk rambut serabai/kusut-masai
Gunakan minyak rambut sebagai rawatan pra basuh setiap hari jika rambut anda jenis yang kering atau sekali seminggu untuk penyelenggaraan. Minyak adalah hidrofobik, yang bermakna ia menangkis air, menghalang penembusan air ke dalam helaian rambut yang jika tidak menyebabkan batang rambut untuk menjadi terdedah kepada kerosakan. Ia juga mampu menembusi jauh ke dalam batang rambut semasa mencuci, dengan itu mencegah keriting halus dalam keadaan lembap.
Tips : Sapukan minyak pada rambut lembap sebagai kutikel rambut akan menjadi sedikit terbuka, membolehkan minyak untuk menyerap lebih baik dan lebih merata. Beri perhatian khusus kepada hujung.
4. Memperbaiki keadaan kulit rambut
Minyak tertentu seperti argan dan minyak kelapa telah digunakan secara meluas dalam rawatan kulit kepala seperti kelemumur, psoriasis, dermatitis dan kutu. Kajian telah menunjukkan keberkesanan minyak ini pada kulit kepala, terima kasih kepada nutrien semula jadi yang tinggi dan kandungan Vitamin E.
Tips : Cuba minyak kelapa dara. Minyak ini baik untuk meningkatkan kesihatan rambut dan kulit kapala dan memperbaikinya.
5. Baiki rambut rosak
Minyak rambut boleh juga secara tidak langsung merangsang pertumbuhan rambut! Walaupun memberikan diri anda rawatan pra basuh, memanjakan diri dengan urutan kepala. Ia meningkatkan peredaran darah, menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat, dan membolehkan nutrien daripada minyak menembusi kulit kepala untuk menyuburkan rambut dengan vitamin.
===========================================================
reram
RE’ RAMBUT
Pelbagai faktor yang boleh menyebabkan masalah rambut terjadi seperti gejala hidup yang tidak sihat dan pemakanan yang tidak seimbang, juga faktor usia boleh menyumbang kepada masalah kepala botak dan gugur. Ia akan menyebabkan kita hilang keyakinan diri dan kehidupan seharian terjejas.
Dengan menggunakan produk Re’ Rambut, masalah-masalah tersebut boleh diatasi dengan senang dan cepat.
Re’ Rambut ini disediakan dalam bentuk roll-on dan hanya perlu disapukan pada tempat-tempat yang bermasalah seperti di kulit kepala, kening malah misai juga boleh digunakan.Urut perlahan selepas disapu supaya serum ini dapat meresap dengan lebih cepat.
Baunya yang harum dan teksturnya yang tidak berminyak memudahkan kita untuk menggunakannya di mana-mana sahaja, pada bila-bila masa.
Kebaikan
·       Rambut gugur
·       Rambut beruban
·       Kulit kepala berkelemumur
·       Kepala botak
·       Kening nipis
·       Misai dan janggut tidak lebat atau beruban
147738-500x242G
Cara penggunaan
  • Sapukan di bahagian yang berkenaan dan urut perlahan.


imagestryhrt
Bahan-bahan
–Diperkaya dengan ginseng, vitamin E, nufera oil dan ramuan-ramuan terpilih.