Saturday, April 11, 2015

TIP UNTUK KEKAL KERING TANPA PELUH

1) Pilih deodoran yang betul - Langkah pertama adalah pilihan antiperspirant yang betul. Deodoran menghalang bau, tetapi tidak kelembapan, manakala antiperspirant-deodoran adalah penyelesaian untuk kedua-duanya. Bagi sesetengah orang, deodoran adalah satu-satunya pilihan, mungkin kerana kulit sensitif mereka yang bertindak balas buruk kepada antiperspirants. Ada juga yang tidak menggunakannya kerana spekulasi bahawa komposisi berasaskan aluminium — bahan-bahan aktif yang ada pada antiperspirants boleh menyebabkan kanser dan penyakit Alzheimer — sebenarnya tidak dibuktikan oleh mana-mana kajian klinikal. Kesan anti-peluh tidak dipengaruhi oleh jenis antiperspirant (gel, dan pepejal roll-on) yang digunakan, tetapi pada masa di mana anda menggunakannya. Adalah disyorkan oleh pakar dermatologi untuk memakai antiperspirant sebelum tidur pada waktu malam dan selepas memakainya semula pada waktu pagi.
2) Cuba untuk mandi air sejuk - Bagi mereka yang sejuk dan keringkan badan selepas bersenam, ia adalah tip yang baik untuk mandi dengan air sejuk. Semua kaedah yang mengurangkan suhu dalaman badan akan membantu anda berhenti berpeluh.
3) Buang bulu ketiak menggunakan laser - Bagi mereka yang kerap berpeluh, doktor biasanya menasihatkan untuk membuang bulu ketiak menggunakan kaedah laser, kerana ia boleh mengurangkan pengeluaran peluh, sekaligus mengurangkan bau badan.
==========================================================
POPULAR PERFUME
 POPULAR PARFUM
Keistimewaan
  • Bebas dari alkohol
  • Harumannya wangi dan kekal lama
  • Memberi daya penarik kepada si pemakai