Tuesday, April 28, 2015

5 RAHSIA KECANTIKAN MENGGUNAKAN YOGURT

Semua orang sukakan yogurt! Biasa atau berperisa, sebagai snek atau bersama dengan pelbagai jenis makanan, ia sentiasa ada di rumah sebagai stok makanan yang wajib ada di dalam peti sejuk.
Kini, sudah tiba masanya untuk kami bongkar rahsia kecantikan menggunakan yogurt yang enak ini. Adakah anda tahu bahawa yogurt mempunyai banyak faedah kecantikan yang boleh anda dapatkan daripadanya? Berikut adalah beberapa rahsia kecantikan yang boleh anda nikmati dengan hanya menggunakan yogurt!
1. Mendapatkan Gigi yang Putih
Yogurt mengandungi kalsium dan fosforus yang membantu membuatkan enamel gigi lebih putih dengan membentuk lapisan perlindungan yang menghalang kekuningan. Ia juga membantu untuk mengelakkan nafas berbau. Sapukan secara kerap pada gigi anda untuk melihat keputusan yang baik.
2. Menghilangkan Kelemumur
Sapukan yogurt pada kulit kepala dan rambut anda, dan biarkan selama kira-kira 20 minit sebelum mencuci kepala. Ia melicinkan rambut anda, melegakan gatal pada kulit kepala dan mengurangkan kelemumur dengan ketara. Lakukan ini sekurang-kurangnya sekali atau dua kali seminggu.
3. Membantu Pengelupasan
Campurkan sedikit walnut hancur bersama yogurt untuk membuat scrub buatan sendiri. Walnut membantu mengelupaskan liang, manakala yogurt akan memberikan khasiat kepada kulit dan pada masa yang sama, membantu anda menghilangkan tompok kering dan kulit mati.
4. Melambatkan Penuaan
Campurkan yogurt dengan timun untuk menghilangkan garis-garis halus dan kedutan. Timun mempunyai kesan penyejukan dan membantu mengetatkan liang terbuka, manakala yogurt membantu dalam proses menegangkan kulit. Lakukan sekurang-kurangnya sekali seminggu.
5. Menghilangkan Bintik Hitam
Campurkan sedikit tepung beras bersama yogurt untuk membuat pes yang boleh anda gosokkan pada wajah dalam gerakan membulat lembut untuk menghilangkan bintik hitam dan bintik putih. Anda juga boleh tambahkan kunyit dan serbuk cendana untuk mendapatkan lebih banyak manfaat kecantikan.
Aplikasi yogurt pada kulit juga membantu mengurangkan jerawat dan melawan pertumbuhan jerawat. Ia adalah salah satu penyelesaian yang paling kos efektif dan mudah didapati untuk merawat pelbagai isu kulit dan juga rambut.
BY:WANISTA
====================================================
glora capuccino
GLO’ RA CAPPUCINO

Glo’ra Cappucino adalah kopi untuk mencerahkan kulit yang kusam atau gelap dengan pantas dan efektif. Kesan pemutihan akan dialami dari hujung rambut ke hujung kaki menjadikan kulit seluruh badan anda mendapat warna yang sekata, lebih cerah dan putih serta halus bak kulit bayi.
Campuran sebuk mutiara iaitu bahan pelembap semulajadi kulit anda, sumber protein, vitamin B kompleks, polisakarida, dan sedozen mineral kepada tubuh badan. Serbuk mutiara juga mengandungi asid amino yang berfugsi spesifik untuk menggelakkan kulit kelihatan kasar, kekurangan nutrien dan idak memperlihatkan kulit kelihatan tua dan berkedut.

Kebaikan Glo’ ra Cappucino
  • Menerangkan mata dan awet muda
  • Meningkatkan tenaga dan mengurangkan stress
  • Merapat, memontok, menegang dan menyerikan
  • Melembutkan dan menghaluskan tekstur kulit
  • Wajah kelihatan lebih cerah, gebu, bersinar dan berseri-seri
  • Memulihkan kulit berparut dan bermasalah
  • Meningkatkan imunasi badan, baik untuk kesihatan luaran dan dalaman
  • Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
  • Melangsingkan dan menjadikan bentuk badan menarik
  • Rambut lebih sihat, bersinar dan lembut
  • Untuk kuku kaki dan tangan yang sihat dan cantik
  • Sesuai untuk semua wanita yang inginkan kecantikan luaran dan dalaman