Wednesday, April 08, 2015

MENAKJUBKAN!!!!!! 7 KHASIAT BUNGA MAWAR YANG TIDAK DIKETAHUI

Mungkin ada di antara kita yang langsung tidak mengetahui bunga mawar ataupun rose banyak khasiatnya. Simbolik dengan bunga cinta, bunga mawar dikatakan mempunyai banyak khasiat pada kesihatan. Ini 7 manfaat bunga mawar :-
1. Menghilangkan Jerawat - Air bunga mawar merupakan bahan pembersih alami yang kaya antioksidan dan mampu membunuh bakteria penyebab jerawat. Cuci wajah Anda dengan air suam yang sudah dicampur dengan air mawar.
2. Perawatan Kulit - Jaga keseimbangan pH alami kulit dengan air mawar. Air mawar dapat menyeimbangan produksi sebum pada kulit. Hal ini dapat digunakan baik untuk kulit berminyak mahupun kulit kering. Air mawar juga mampu melawan berbagai penyakit kulit.
3. Kesihatan Rambut - Air mawar baik untuk kesihatan rambut kerana dilengkapi dengan penyejuk alami yang dapat melembapkan. Cukup tuangkan beberapa titis air mawar ketika mencuci bersama dengan shampo untuk menciptakan aroma khas yang wangi. Tuangkan pada rambut yang masih basah, dan picit lembut untuk membantu pertumbuhan rambut Anda. Selain itu, air mawar juga dapat mengatasi peradangan di kulit kepala dan memberantas kelemumur.
4. Kesihatan Mata - Mata letih dan lingkaran gelap di bawah mata boleh diatasi dengan air mawar. Air mawar juga dapat digunakan untuk mengatasi mata merah. Titiskan 2-3 titis pada mata, lalu tutup selama beberapa minit untuk membersihkan mata. Lakukan secara rutin untuk menghindari infeksi mata.
5. Untuk Miss V - Tahukah Anda? Perawatan seperti spa biasanya menggunakan air mawar sebagai bahan utamanya. Hal ini kerana keharuman air mawar yang khas dan bermanfaat untuk organ intim Anda. ‘Cuci’ Miss V dengan air suam yang telah dicampur dengan air mawar.
6. Mengatasi bengkak pada kaki - Caranya dengan mengambil 2-3 bunga mawar lalu ditambah 30gram daun sembung setelah itu cuci bersih. Kemudian rebus dengan air 600ml lalu minum airnya selama 2 kali sehari.
7. Roseship - Rosehip ini adalah buah dari biji bunga mawar. Selain digunakan untuk bahan produk kecantikan, buah yang satu ini berhasil menurunkan tekanan darah, dan tingkat kolesterol pada tubuh manusia.
Sumber : resepishielarusly.com
============================================================
 dfsdf
QASEH BEAUTY SET 4 IN 1

Boleh Mengatasi
  • Masalah jeragat
  • Masalah jerawat parah
  • Parut dan cela 
  • Tona kulit tidak sekata
  • Kulit gelap
  • Bintik hitam

Cara Penggunaan
Langkah 1: Bersihkan muka dengan Beauty Soap. Urut secara perlahan-lahan dan bilas.
Langkah 2: Semburkan Scar Toner pada kapas muka, kemudian ratakan scar toner pada keseluruhan muka sehingga rata.
Langkah 3: Sapukan UV  Pearl Cream  pada keseluruhan muka sehingga rata pada waktu siang.
Langkah 4: Pada waktu malam, ulangi langkah 1 dan 2. Kemudian sapukan D’Kunyit krim secara nipis pada keseluruhan muka.