Saturday, March 14, 2015

SIKAT RAMBUT MENGIKUT SUNNAH RASULULLAH SAW

Jom Baca!! Sikat Rambut Mengikut Sunnah Rasulullah SAW | Assalamualaikum.. Kami baru terbaca satu artikel ini. SubhanaAllah.. rupanya ada juga sunnah dari Rasulullah SAW kita tentang cara menyikat rambut yang betul. Jom sama-sama kita amalkan.. :)
1. Rasulullah s.a.w melarang menyikat rambut di dalam kamar mandi kerana perbuatan itu melemahkan umbi rambut.
2. Seseorang itu hendaklah duduk ketika bersikat kerana ia akan mengguatkan otot jantungdan elak daripada melakukannya secara berdiri sebab ia akan melemahkan jantung.
3. Seseorang yang bersikat ketika berdiri akan terjebak dalam masalah hutang.سبحان الله…
4. Adalah makruh menggunakan sikat yang diperbuat daripada perak atau bersadurkan perak.
MasyaAllah..indahnya sunnah Rasulullah SAW. Semoga memberi manfaat kepada semua pembaca.. Jangan lupa kongsikan kepada kawan-kawan anda ya.. :)
=====================================================================
reram
RE’ RAMBUT
Pelbagai faktor yang boleh menyebabkan masalah rambut terjadi seperti gejala hidup yang tidak sihat dan pemakanan yang tidak seimbang, juga faktor usia boleh menyumbang kepada masalah kepala botak dan gugur. Ia akan menyebabkan kita hilang keyakinan diri dan kehidupan seharian terjejas.
Dengan menggunakan produk Re’ Rambut, masalah-masalah tersebut boleh diatasi dengan senang dan cepat.
Re’ Rambut ini disediakan dalam bentuk roll-on dan hanya perlu disapukan pada tempat-tempat yang bermasalah seperti di kulit kepala, kening malah misai juga boleh digunakan.Urut perlahan selepas disapu supaya serum ini dapat meresap dengan lebih cepat.
Baunya yang harum dan teksturnya yang tidak berminyak memudahkan kita untuk menggunakannya di mana-mana sahaja, pada bila-bila masa.

Kebaikan
·       Rambut gugur
·       Rambut beruban
·       Kulit kepala berkelemumur
·       Kepala botak
·       Kening nipis
·       Misai dan janggut tidak lebat atau beruban