Tuesday, March 17, 2015

TIP KECANTIKAN ASLI DAN HAKIKI

Kecantikan adalah keindahan seorang gadis

1.      Mengempiskan Perut
Perut yang kempis dan kemas impian setiap wanita. Tetapi, bukan semua jenis ubat pemecah lemak mampu mengempiskan perut kita. Jadi, petua ini mungkin akan membantu. Bancuh air teh tanpa gula satu cawan. Kemudian, perah sebiji limau nipis ke dalam teh tadi dan minum semasa ia masih suam. Bukan sahaja mampu mengempiskan perut malah mengemaskan juga. Baik juga untuk mengurangkan kolesterol dalam badan.

2.      Menaikkan Seri Wajah
Ramai wanita ingin kelihatan berseri-seri walaupun tanpa secalit bedak pun di wajah. Namun, bukan semua orang bernasib baik untuk punyai kulit wajah yang cantik dan berseri-seri. Jadi, cuba amalkan petua ini. Bukan sahaja untuk menaikkan seri wajah, malah untuk pelancaran darah juga. Ketuk dua inci kunyit hidup dan halia bersama-sama lima biji manjakani. Rebus kesemua bahan dengan dua gelas air hingga menjadi segelas. Amalkan pula dua kali seminggu.

3.      Wajah Lebih Menawan
Selain daripada petua menggunakan kunyit, halia dan manjakani. Anda boleh mencuba menggunakan air kelapa muda sebagai cara untuk menaikkan seri pada wajah. Caranya ialah dengan kacau setengah gelas air kelapa muda bersama-sama sebiji telur ayam kampung. Amalkan dengan meminumnya pada waktu tengah hari tiga hingga lima kali seminggu. Kulit lebih berseri dan kelihatan mulus.

4.      Menegangkan Kulit
Kulit yang tegang dan tanpa kedut sangat didambakan setiap orang. Mungkin kerana faktor usia dan tekanan kulit seseorang mudah berkedut dan kusam. Jadi, bagi mengembalikan keanjalan kulit wajah anda, amalkan petua ini. Bersihkan dan kisar lempoyang wangi sebesar ibu jari dan kunyit. Campurkan satu gelas air dalam adunan tadi. Kemudian, bahagikan kepada dua bahagian untuk diminum dua kali. Apabila hendak minum, campurkan madu dan kuning telur pada bahagian yang akan diminum terlebih dahulu.

5.      Hilangkan Senggugut
Senggugut sememangnya merunsingkan. Ramai wanita mengalami masalah ini dan sukar untuk mendapatkan petua yang sesuai dengan mereka. Mungkin kali ini boleh bertukar kepada petua menggunakan air rebusan daun sawi. Rebus sawi hijau yang segar dan minum air rebusan tersebut sebagai amalan. Insya-Allah akan berhasil untuk menghilangkan masalah senggugut bulanan anda!

6.      Meremajakan Kulit
Amalkan memakan daun salad kerana enam helai daun salad mengandungi 100 peratus keperluan vitamin A harian anda. Vitamin ini berfungsi meremajakan kulit dengan cara meningkatkan pergantian sel. Selain itu, kandungan kalium dalam salad juga menambahkan zat kulit dan meningkatkan penyerapan oksigen dengan cara memperbaiki aliran darah.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

QASEH BEAUTY SET 4 IN 1
dfsdf

Boleh Mengatasi
  • Masalah jeragat
  • Masalah jerawat parah
  • Parut dan cela 
  • Tona kulit tidak sekata
  • Kulit gelap
  • Bintik hitam

Cara Penggunaan
Langkah 1: Bersihkan muka dengan Beauty Soap. Urut secara perlahan-lahan dan bilas.
Langkah 2: Semburkan Scar Toner pada kapas muka, kemudian ratakan scar toner pada keseluruhan muka sehingga rata.
Langkah 3: Sapukan UV  Pearl Cream  pada keseluruhan muka sehingga rata pada waktu siang.
Langkah 4: Pada waktu malam, ulangi langkah 1 dan 2. Kemudian sapukan D’Kunyit krim secara nipis pada keseluruhan muka.