Saturday, August 15, 2015

CANTIK DENGAN BAHAN SEMULAJADI

Cantik Berkesan Dengan Bahan Semula Jadi



Wajah yang kelihatan lesu dan kusam sedikit sebanyak mencacatkan penampilan wanita. Bagi membantu anda mengatasi masalah ini, kami berkongsi petua yang dapat menaikkan seri dan menyegarkan kembali wajah. Jom cuba!
 
 

Ais Menyegarkan

Sebaik sahaja bangun tidur, oles wajah dengan ketulan ais. Ini dapat membantu memberi kesegaran pada wajah di samping menegangkan kulit. Anda juga boleh gantikan dengan air sejuk. Bilas wajah setiap pagi dengan air sejuk. Anda pasti puas hati dengan hasilnya.
 
 

Senaman Wajah

Seperti anggota tubuh yang lain, wajah juga perlukan senaman. Senaman ringan ini membantu meredakan otot pada wajah dan membekalkan oksigen. Bukan susah, senaman wajah yang paling mudah dan berkesan adalah dengan cara mengunyah gula-gula getah. Lakukan setiap hari dan perhatikan perubahan pada wajah anda.
 
 

Elak Stres

Ramai yang ambil mudah, tetapi anda perlu tahu tekanan bukan sahaja mengganggu emosi malah boleh menghakis kecantikan semula jadi. Stres menyebabkan proses penuaan berlaku dengan pantas dan membuatkan wajah tampak lesu. Jadi anda perlu atasi stres dengan bijak. Senyuman dan gurau senda antara tip berkesan untuk mengurangkan stres.
 
 
 

Jaga Waktu Tidur

 
Tidur yang cukup itu sangat perlu kerana ketika tidur kulit akan membaharui sel. Anda mesti mendapatkan rehat dan sesekali manjakan tubuh di spa. Harus diingat, tidur yang berlebihan turut memberi kesan sampingan. Bukan sahaja wajah tampak kusam dan mata sembap malah tabiat buruk ini membuatkan tubuh lesu.
 
 

Urutan

Wajah dan tubuh perlu diurut sekurang-kurangnya sebulan sekali. Teknik urutan pada wajah akan membantu melancarkan perjalanan darah, membuang angin, mengatasi keletihan dan menjadikan wajah segar serta berseri. Urutan dengan teknik khusus sama ada secara manual atau mesin juga dapat membantu membentuk wajah lebih menarik.
 
 
 

Rebusan Air Inai

Kalau dulu wanita lebih memanfaatkan bahan alami di sekitar rumah untuk menjaga kecantikan dalaman dan luaran. Hanya mengamalkan minuman air rebusan daun inai, wanita dulu mampu naikkan seri wajah tanpa mengeluarkan duit. Lebih menarik, dengan mengamalkan seminggu dua kali, wajah akan tampak kemerahan.  Jadi, mungkin anda boleh cuba buat sendiri di rumah. Tetapi jangan pula berlebihan kerana cara ini boleh mengeringkan kulit.
 
 
 
Sebenarnya untuk jaga kulit wajah, tidak sukar tetapi memerlukan kesedaran diri sendiri tentang penjagaan kulit wajah dengan lebih mudah dan rajin untuk amal mengikut masa yang betul. 
 





-------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMG_1429 copy


Khasiat
  • Menurunkan berat badan sekaligus melangsingkan badan.
  • Mencerah, menghalus dan menggebukan kulit.
  • Anti penuaan dan kedutan.
  • Mengatasi masalah alahan Rex’dong.
  • Baik untuk penyakit kulit, gatal, kudis dan lain-lain.
  • Membantu menghilangkan jeragat dan jerawat.
  • Melawaskan serta membuang toksin dari badan.
  • Sesuai untuk lelaki dan wanita.

Kandungan
Marine Collagen
*Komponen penting bagi tisu kulit.
*Protein semulajadi yang menyokong struktur kulit.
*Menegang dan mencantikkan kulit.
Vitamin C / Lemon Citrus
*Anti oksida serta membantu untuk mencerahkan kulit.
*Agen diet yang berkesan, bertindak mengurangkan rasa lapar.
*Tubuh akan lebih mudah untuk mencerna makanan yang diambil.
Spirulina
*Mempunyai pelbagai vitamin, membantu menguatkan imunisasi badan, memberi tenaga dan membakar lemak dengan berkesan.
*Mencegah dari pelbagai komplikasi penyakit.
Gamat
*Membantu menyembuhkan luka luaran dan dalaman.
*Mengelakkan alur darah tersumbat serta menurunkan tekanan darah, menguatkan sistem keimunan badan dan memperjelaskan penglihatan yang kabur.
*Membantu memulihkan rasa kebas kaki dan tangan serta mengurangkan sakit sendi, urat dan otot.

Fakta Nutrisi: I scoop (7gram)
Cara penggunaan: Campurkan 1 scoop ke dalam segelas air. Kacau sebati dan minum segera.
Untuk hasil terbaik, ambil 2 kali sehari, selepas makan.
Perhatian !! Wanita hamil dilarang minum minuman ini.