Anda sudah mula menyusun cuti untuk dihabiskan sepanjang hujung tahun ini bersama anak-anak. Jika anda buntu mencari lokasi apa yang sesuai untuk dibawa bersama anak-anak sempena cuti sekolah ini, diharap entri kali ini boleh menyelesaikan masalah anda. Tidak perlu ke luar negara  kerana di Malaysia pun macam-macam ada!

Legoland, Johor
Taman Tema bertaraf antarabangsa yang terletak di Nusajaya ini dikatakan lokasi yang sentiasa ada di dalam 'wish list' kanak-kanak.  Legoland pertama di Asia dan yang keenam di dunia ini menyediakan pelbagai aktiviti dan permainan yang menarik untuk dicuba. Selain taman tema, perkhidmatan hotel yang penuh dengan miniatur lego, permainan air, movie 4D dan banyak lagi memang untuk anda yang dibesarkan dengan permainan lego.

Aquaria KLCC, Kuala Lumpur
Aquaria KLCC atau Aquarium KLCC merupakan taman hidupan akuatik bawah tanah seluas 60000 kaki persegi di Menara Berkembar Petronas. Antara tarikan utama Aquaria adalah terowong air 90 meter dengan travelator di mana anda boleh melihat hidupan laut berenang. Anda juga boleh melihat penyelam terlatih memberi makan hidupan di sini selain mahu merasa pengalaman santai dengan berkunjung ke Spa Ikan untuk merasa gigitan kecil ikan menggigit kaki anda!

I City Shah Alam & I City Water World
Lokasi yang mudah dicari ini memang lokasi buat anda yang gemar berjalan-jalan di bawah lampu berwarna-warni lagi terang benderang. Selain tarikan lampu hampir satu juta lampu LED, tarikan lain adalah Red Carpet, muzium Trick Art, rumah salji Snowalk, taman tema air Waterworld dan banyak lagi. Kemudahan penginapan juga ada disediakan apabila hotel I City baru saja dilancarkan.

Melaka Wonderland, Melaka
Terletak di Ayer Keroh dengan jarak kira-kira 15 minit dari bandar raya Melaka ini dilengkapi taman tema air. Melaka Wonderland yang dikelilingi hutan seluas 360 hektar ini menyediakan  Tornado Chaser, Adventure Island, Kamikaze, 1Big Wave dan pelbagai aktiviti lasak untuk dicuba. Melaka Wonderland ini bermula jam 11 pagi hingga 7 malam pada setiap hari termasuk cuti umum dan cuti persekolahan.

Zoo Taiping & Night Safari, Perak
Zoo waktu malam yang pertama di Malaysia ini bukan saja menjadi lokasi kegemaran kanak-kanak melihat binatang tetapi menjadi pusat ilmu pengetahuan buat mereka. Baru-baru ini, Zoo Taiping Night Safari telah menerima kelahiran baru seekor anak cimpanzi dan dua burung keria mahkota pada bulan September dan Oktober lalu. Terdapat dua pameran baharu diwujudkan membabitkan gajah Sungai Perak dan dan Pandu Lalu Savanah Afrika.

The Carnival Waterpark, Kedah
Meskipun keluasannya kecil sedikit berbanding taman tema yang lain tetapi lokasi ini sesuai buat anda yang tidak suka suasana 'serabut'. Sekurang-kurangnya anda tidak pening kepala mengejar anak-anak anda yang aktif! Antara tarikan The Carnival Waterpark ini terdapat padang paintball, jalan-jalan naik motosikal tiga roda sekitar Carnival, permainan air, panggung wayang 7D dan banyak lagi. Paling menarik, perbelanjaan di sini lebih murah!

Kinabalu National Park, Sabah
Digelar sebagai Warisan Pertama Dunia Malaysia oleh UNESCO atas nilai sejagat dan tempat puncak paling tinggi di Asia Tenggara, Taman Kinabalu adalah rumah kepada pelbagai tumbuhan yang unik seperti  periuk kera. Jika anda penggemar burung, terdapat lebih dari 250 spisis burung boleh didapati disini. Taman ini adalah tempat percutian yang paling digemari samada untuk tinggal sehari atau berminggu bagi menerokai khazanah eko yang tidak kehabisan dan jarang dijumpai.

Kampung Budaya, Sarawak
Hanya 45 minit dari bandar Kuching, Kampung Budaya digelar muzium hidup yang dibina untuk pengunjung mengetahui kehidupan masyarakat etnik Sarawak dengan lebih dekat. Di sini, anda boleh merasa pengalaman masuk ke dalam replika rumah etnik pelbagai kaum. Paling menarik, terdapat tempat meletak kepala musuh yang dipenggal pada zaman dahulu serta tempat menyimpan senjata penduduk yang tinggal di rumah panjang.

Ini hanyalah sebahagian lokasi yang pernah dikunjung oleh rakan-rakan. Nah... Terbukti Malaysia mempunyai banyak lokasi menarik untuk dituju sempena cuti sekolah. Sambil bergembira, anak-anak juga boleh menimba ilmu. Tak gitu?




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

glora capuccino


Glo’ra Cappucino adalah kopi untuk mencerahkan kulit yang kusam atau gelap dengan pantas dan efektif. Kesan pemutihan akan dialami dari hujung rambut ke hujung kaki menjadikan kulit seluruh badan anda mendapat warna yang sekata, lebih cerah dan putih serta halus bak kulit bayi.
Campuran sebuk mutiara iaitu bahan pelembap semulajadi kulit anda, sumber protein, vitamin B kompleks, polisakarida, dan sedozen mineral kepada tubuh badan. Serbuk mutiara juga mengandungi asid amino yang berfugsi spesifik untuk menggelakkan kulit kelihatan kasar, kekurangan nutrien dan idak memperlihatkan kulit kelihatan tua dan berkedut.

Kebaikan Glo’ ra Cappucino
  • Menerangkan mata dan awet muda
  • Meningkatkan tenaga dan mengurangkan stress
  • Merapat, memontok, menegang dan menyerikan
  • Melembutkan dan menghaluskan tekstur kulit
  • Wajah kelihatan lebih cerah, gebu, bersinar dan berseri-seri
  • Memulihkan kulit berparut dan bermasalah
  • Meningkatkan imunasi badan, baik untuk kesihatan luaran dan dalaman
  • Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
  • Melangsingkan dan menjadikan bentuk badan menarik
  • Rambut lebih sihat, bersinar dan lembut
  • Untuk kuku kaki dan tangan yang sihat dan cantik
  • Sesuai untuk semua wanita yang inginkan kecantikan luaran dan dalaman