Friday, August 21, 2015

TIPS FESYEN MUSLIMAH





1) Dua warna adalah pilihan yang paling baik bagi wanita bekerjaya untuk memilih pakaian ke pejabat. Warna yang paling maksimum adalah tiga warna.  Jika anda memakai pakaian melebihi tiga warna, kesannya adalah kurang sesuai.

2) Kain berkilat atau mengikut bentuk badan seperti satin dan sifon kurang sesuai dipakai ke pejabat. Lebih baik anda gunakan fabrik yang memberi keselesaan seperti fabrik kapas atau yang mempunyai campuran kapas.

3) Bagi yang enggan memakai pakaian Barat seperti blaus dan kemeja, pakaian tradisional seperti baju kurung adalah pilihan yang terbaik. Baju kurung hendaklah dengan kombinasi warna yang sesuai dan tidak mempunyai manik dan labuci yang banyak.

4) Pilihan pakaian tidak seharusnya terikat dengan fesyen tertentu atau warna tertentu saja kerana ia akan membuat dunia fesyen untuk ke pejabat menjadi hambar dan tidak mendatangkan semangat ketika bekerja. Anda akan kelihatan anggun dengan warna semulajadi.  Pilihan yang paling sesuai ke pejabat adalah seperti warna krim, hitam, coklat, kelabu ataupun biru tua.

5) Bagi tampil profesional ke pejabat,  anda sebaik-baiknya menghindari motif flora dalam berpakaian.  Motif polos dengan warna tegas akan memberikan kesan lebih profesional dan lebih mudah untuk disuai padan.

6) Fesyen bukan saja membabitkan pakaian tetapi juga pemilihan aksesori yang tepat dan warna kasut yang sesuai serta gaya ikatan tudung dan gaya mengemaskannya.

7)  Sebaiknya hindari memakai tudung yang bermotif serabut ke pejabat. Tetapi tidak harus yang polos kerana anda tetap memerlukan variasi agar tidak kelihatan membosankan. Pilihan terbaik adalah memakai tudung yang mempunyai sedikit motif di tepinya.

8) Untuk tudung pilih warna yang lembut dan hindari warna putih polos kerana akan membuatkan anda seperti memakai seragam sekolah di samping cepat kotor.




-------------------------------------------------------------------------------------------

glora capuccino


Glo’ra Cappucino adalah kopi untuk mencerahkan kulit yang kusam atau gelap dengan pantas dan efektif. Kesan pemutihan akan dialami dari hujung rambut ke hujung kaki menjadikan kulit seluruh badan anda mendapat warna yang sekata, lebih cerah dan putih serta halus bak kulit bayi.
Campuran sebuk mutiara iaitu bahan pelembap semulajadi kulit anda, sumber protein, vitamin B kompleks, polisakarida, dan sedozen mineral kepada tubuh badan. Serbuk mutiara juga mengandungi asid amino yang berfugsi spesifik untuk menggelakkan kulit kelihatan kasar, kekurangan nutrien dan idak memperlihatkan kulit kelihatan tua dan berkedut.

Kebaikan Glo’ ra Cappucino
  • Menerangkan mata dan awet muda
  • Meningkatkan tenaga dan mengurangkan stress
  • Merapat, memontok, menegang dan menyerikan
  • Melembutkan dan menghaluskan tekstur kulit
  • Wajah kelihatan lebih cerah, gebu, bersinar dan berseri-seri
  • Memulihkan kulit berparut dan bermasalah
  • Meningkatkan imunasi badan, baik untuk kesihatan luaran dan dalaman
  • Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
  • Melangsingkan dan menjadikan bentuk badan menarik
  • Rambut lebih sihat, bersinar dan lembut
  • Untuk kuku kaki dan tangan yang sihat dan cantik
  • Sesuai untuk semua wanita yang inginkan kecantikan luaran dan dalaman