Saturday, August 01, 2015

KUASA MADU UNTUK KULIT WANITA

Kuasa Madu Untuk Kulit Wanita


1.Memberi Tenaga & Menaikkan Seri Wajah

Amalkan mengambil madu sesudu besar setiap pagi. Seelok-eloknya ambil madu ketika perut kosong sebaik sahaja bangun daripada tidur. Cara yang paling digalakkan, tuang sesudu madu di atas tapak tangan. Kemudian jilat dengan lidah, amalan ini dikatakan dapat membantu membersihkan kotoran dalaman, memberi tenaga dan mampu menaikkan seri wajah. Mulakan dengan kalimah bismillah dan selawat tiga kali sambil berniat untuk menjaga kecantikan serta kesihatan. Insya-Allah dengan usaha dan izin Nya, kita dapat memperoleh apa yang dihajati.
 
 

2.Lindungi & lembapkan Kulit

Kandungan antioksidan dalam madu dapat melindungi kulit daripada jangkitan, membantu memulihkan luka dan mengatasi pelbagai masalah seperti bintik merah serta jerawat. Anda juga boleh jadikan madu sebagai masker. Sapukan pada seluruh wajah, apabila kering cuci dengan limau nipis atau lemon. Jika tiada memadai dengan air suam. Jika dilakukan secara konsisten, kulit akan menjadi lembut, cerah dan lembap.
 
 

3.Mengurangkan Tanda-tanda Penuaan

Khasiat yang terkandung di dalam madu dikatakan dapat menentang radikal bebas. Hasilnya anda akan tampak awet muda. Madu juga boleh dijadikan penyegar, caranya mudah campurkan teh lemon dan madu, sukatan sama rata. Kemudian masukkan sedikit air, goncang sehingga sebati. Setiap kali selepas mandi, sapukan pada wajah dengan menggunakan kapas muka.
 
 
 

4.Meremajakan Kulit

Pengambilan madu sebagai suplemen harian memberi kesan yang sangat baik kepada kulit dan rambut. Kulit menjadi lebih segar, lembap dan cerah. Manakala rambut pula lebih sihat, kuat dan bersinar. Nutrisi madu seperti magnesium, potassium dan kalsium dapat membantu meremajakan kulit agar sentiasa tampak muda.
 
 
 

5.Membersih Secara Semula jadi

 
Madu juga boleh dijadikan pencuci muka. Kandungan enzim dalam madu apabila dicampurkan dengan air menjadi cairan lembut yang dapat membersihkan kotoran dari dalam dan membuatkan kulit wajah lembut dan lembap.
 
 
 

6.Mengatasi Jerawat

Madu sangat mujarab untuk mengecutkan dan menghilangkan jerawat tanpa meninggalkan parut. Madu merawat kulit dari dalam seterusnya menjadikan kulit lebih sihat dan licin. Caranya mudah saja, sapukan madu pada bahagian yang berjerawat, biarkan selama 10 hingga 15 minit. Kemudian bilas dengan air suam, amalkan sehingga jerawat hilang.
 
 

 

7. Mencerahkan

Berendam dalam air campuran madu, susu dan minyak aromaterapi atau air mawar memberi anda ketenangan. Air rendaman yang kaya dengan khasiat ini membelai tubuh sambil merawat masalah kulit. Hasilnya kulit lebih cerah sekata.
 
 
 

8. Atasi Rambut Gugur

Rambut gugur normal, tetapi bukan senang untuk cari penawarnya. Tetapi anda boleh cuba tip ini: Campurkan minyak zaitun dengan sesudu madu dan sesudu teh serbuk kulit kayu manis. Gaul sehingga sebati, kemudian sapukan pada kepala. Balut kepala dengan tuala selama 10 hingga 15 minit. Kemudian bilas sehingga bersih. Rambut akan menjadi lebih sihat dan kukuh. 
 
 
 

9. Menyuburkan

Madu dapat membekalkan nutrisi yang diperlukan rambut dan kulit kepala. Campurkan madu dengan minyak zaitun, kemudian sapukan pada rambut serta kulit kepala. Balut kepala dengan tuala, biarkan selama 30 minit. Selepas itu, syampu seperti biasa dan bilas sehingga bersih.
 
 
 

10. Bibir Merah Semula jadi

Bibir merah bak delima pasti menjadi idaman setiap wanita. Namun tidak semua memiliki bibir seperti ini. Janganlah bersedih, ada cara untuk mencapai impian ini. Sapukan madu setiap hari sebelum tidur, sebaik sahaja bangun pagi cuci dengan limau nipis atau air suam. Dalam masa seminggu anda sudah nampak perubahan positif, bibir menjadi lebih segar, lembap dan kemerahan.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


glora capuccino


Glo’ra Cappucino adalah kopi untuk mencerahkan kulit yang kusam atau gelap dengan pantas dan efektif. Kesan pemutihan akan dialami dari hujung rambut ke hujung kaki menjadikan kulit seluruh badan anda mendapat warna yang sekata, lebih cerah dan putih serta halus bak kulit bayi.
Campuran sebuk mutiara iaitu bahan pelembap semulajadi kulit anda, sumber protein, vitamin B kompleks, polisakarida, dan sedozen mineral kepada tubuh badan. Serbuk mutiara juga mengandungi asid amino yang berfugsi spesifik untuk menggelakkan kulit kelihatan kasar, kekurangan nutrien dan idak memperlihatkan kulit kelihatan tua dan berkedut.

Kebaikan Glo’ ra Cappucino
  • Menerangkan mata dan awet muda
  • Meningkatkan tenaga dan mengurangkan stress
  • Merapat, memontok, menegang dan menyerikan
  • Melembutkan dan menghaluskan tekstur kulit
  • Wajah kelihatan lebih cerah, gebu, bersinar dan berseri-seri
  • Memulihkan kulit berparut dan bermasalah
  • Meningkatkan imunasi badan, baik untuk kesihatan luaran dan dalaman
  • Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
  • Melangsingkan dan menjadikan bentuk badan menarik
  • Rambut lebih sihat, bersinar dan lembut
  • Untuk kuku kaki dan tangan yang sihat dan cantik
  • Sesuai untuk semua wanita yang inginkan kecantikan luaran dan dalaman