Thursday, April 02, 2015

5 CARA CEGAH GATAL AKIBAT KEPUTIHAN

Salah satu hal yang membuat keputihan menjadi tidak selesa adalah ketika kita merasakan gatal yang mengganggu di bawah sana. Apalagi saat kita sedang banyak gerak seperti bekerja di luar dan sebagainya. Ini ada beberapa cara boleh membuatkan rasa gatal hilang. Cubalah beberapa alternatif yang boleh anda guna pakai ini. Selain boleh mengatasi rasa gatal saat itu, ianya boleh juga untuk mengatasi rasa gatal jangka panjang.
Jaga Kebersihan Pakaian Dalam - Yang jelas, jaga pakaian dalam anda supaya tetap bersih dan selesa. Pilih pakaian dalam dengan bahan yang selesa dan menyerap peluh. Selain itu, elakkan penggunaan pantyliner terlalu kerap. Sebagai contoh, janganlah sampai pakai pantyliner saat anda ingin masuk tidur.
Bersihkan bahagian sulit anda - Yang jelas bahagian sulit anda harus bersih. Dengan membersihkan bulu atau membasuhnya dengan cecair antiseptik khusus kewanitaan mahupun dengan air daun sirih.
Penggunaan Bedak - Ada beberapa wanita yang menggunakan bedak di sekitar kelangkang atau lipatan paha untuk mengurangkan geseran kulit. Seboleh mungkin elakkan melakukan hal ini kerana ianya boleh mempengaruhi alat sulit anda. Anda boleh memilih bahan pakaian yang lebih selesa untuk bahagian sulit anda.
Jangan Terlalu Banyak Makan Manis - Kurangkan pengambilan makanan manis kerana boleh meningkatkan risiko gatal. Makanan pahit atau makanan semula jadi seperti buah-buahan dan sayur lebih baik untuk menjaga alat sulit agar tidak mengalami keputihan.
Jauhi Tekanan - Seboleh mungkin jangan tertekan. Salah satu penyebab anda mengalami keputihan adalah tekanan sehingga hormon tubuh mengalami gangguan.
===========================================================
HARUM QASEH WASH JQ
HARUM QASEH WASH
Fungsi
·  Membantu menyegarkan bahagian sulit wanita
·  Mengurangkan masalah keputihan
·  Gatal-gatal
·  Menghalang jangkitan bakteria
·  Membantu menguatkan otot-otot vagina
·  Memelihara mahkota wanita

Keistimewaan
  • Boleh juga digunakan di bahagian pinggul, payudara  dan rambut
  • Membantu mencerah, menganjal dan membentuk tubuh badan
  • Menguatkan akar rambut

Cara penggunaan
  • Titiskan pada tapak tangan. Sapu dan ratakan pada bahagian vagina hingga berbuih. Bilas dengan air.
  • Untuk rambut, sapu dan urut perlahan. Bilas sehingga bersih.