Saturday, June 20, 2015

ATASI MUKA TAK BERSERI DI BULAN PUASA

Sebenarnya menjaga kesihatan kulit agar muka tak berseri itu dapat disembunyikan ketika berpuasa sangat mudah dan simple.  Biarpun kita berpuasa, terpaksa menahan diri daripada lapar dan dahaga selama beberapa jam, namun ia tidak menyebabkan kulit menjadi kering. Hilangkan muka tak berseri yang terpamer di wajah anda ketika berpuasa ini dengan mengikuti beberapa tips yang di bawah. Semoga kulit anda tetap sihat, segar dan cantik sepanjang masa!
Atasi Muka Tak Berseri Di Bulan Puasa dengan langkah mudah ini;
Makan Buah & Sayur-Sayuran - Pastikan anda mengambil buah-buahan dan juga sayuran yang mencukupi ketika bersahur dan berbuka puasa. Pengambilan buah-buahan dan sayuran secara rutin sepanjang bulan puasa akan membantu anda menjaga kulit agar tetap sihat, segar dan cantik. Sebaiknya pilih buah-buahan yang mengandungi vitamin C sewaktu berbuka. Selain baik untuk kulit, vitamin C juga membantu untuk meningkatkan daya ketahanan tubuh anda. Supaya tubuh terhindar daripada masalah dehidrasi ketika berpuasa, anda disarankan untuk memakan buah-buahan yang banyak mengandungi air seperti buah tembikai, anggur, betik, dan anggur  supaya keperluan cecair dalam tubuh dapat dipenuhi.Cecair dalam tubuh adalah sumbangan terbesar untuk menjaga kesegaran dan kelembapan kulit tubuh dan wajah anda.
Jangan Lupa Pakai Pelembab Selain itu, merawat kulit dari luar juga boleh dilakukan dengan pemakaian pelembab. Gunakan pada setiap hari dan pilih yang benar-benar sesuai dengan jenis kulit anda supaya tidak meninggal efek yang tidak baik untuk kulit sehingga muka tak berseri.  Di samping itu, cubalah lakukan perubahan gaya hidup sederhana – menjaga stres sebaik mungkin dan bersenam.
Elakkan Kosmetik Yang Mengandungi Sulfur - Sebaiknya hindari pemakaian produk kosmetik yang banyak mengandungi sulfur kerana ia boleh membuatkan kulit anda menjadi kering, nampak kusam sehingga muka jadi tak berseri.
Minum Air Putih Secukupnya - Air putih sangat bermanfaat untuk kesihatan tubuh dan kulit. Minumlah air putih yang secukupnya pada waktu bersahur dan berbuka puasa. Di smaping itu, elok juga jika anda ambil vitamin tambahan seperti vitamin C, E,D dan A agar badan dan kulit anda menjadi lebih segar dan mantap.
Boleh Juga Jika Mahu Buat Facial! - Jika anda mahu wajah anda dibelai-belai, boleh juga anda luangkan waktu untuk melakukan facial agar perawatan kulit anda lebih optimum. Namun, anda disarankan melakukan facial secara rutin untuk mengatasi kulit kering serta kusam  pada ketika menjalankan puasa.
Ambil Produk Whole Wheat - Selain itu, anda juga digalakkan mengambil produk-produk whole wheat yang kaya dengan selenium. Selenium yang banyak terkandung dalam produk whole wheat mampu meregenerasi kulit agar cepat mengganti sel-sel kulit yang mati. Selenium juga elok untuk menjaga kulit agar tetap bersih dan bebas jerawat.
Atasi Lingkaran Hitam - Untuk mengurangi lingkaran hitam pada kawasan mata, anda disarankan makan daging merah. Ia sangat bagus untuk mengurangi masalah lingkaran hitam dan lebam yang membuatkan muka tak berseri! Ketika cuaca, pastikan anda menggunakan shades untuk melindungi kulit halus di sekitar mata anda.
Sumber: http://www.wom.my/kecantikan/atasi-muka-tak-berseri/#ixzz3dZQWyZBe 
===================================================================

QASEH LAYER SOAP2
QASEH LAYER SOAP

Khasiat

  • Membantu mengurangkan masalah kegatalan pada kulit wajah, mata dan hidung.
  • Membantu dan mengekalkan kulit yang lebih cerah dan licin.
  • Mengatasi masalah jerawat dan resdung.

Kandungan
~Diperkaya dengan rumusan ekstrak sireh, teatree, susu kambing , kunyit dan herba-herba terpilih.

Cara Pengambilan

Basahkan muka, ratakan buih sabun keseluruh muka.Cuci selama 2-3 minit.Bilaskan dengan air dan keringkan dengan tuala bersih.