Saturday, June 13, 2015

TIPS SOLEKAN TANPA BULU MATA PALSU

Eyelashes_-_Mascara.jpg



Pelentik bulu mata Ramai yang tidak tahu bahawa penggunaan alat ini juga penting semasa sebelum proses aplikasi maskara. Letakkan pelentik bulu mata betul-betul dekat dengan akar bulu mata tapi jangan sampai terkepit kulit. Pam perlahan -lahan dan tahan selama beberapa saat. Serbuk eyeshadow Layangkan sedikit serbuk eyeshadow di bahagian bulu mata palsu. Kebiasaan nya rona yang di guna ialah warna gelap bagi menyesuaikan dengan warna maskara yang akan di bilas. Fungsi serbuk eyeshadow adalah untuk membantu impak lebat bagi bulu mata anda. 

Aplikasi maskara. Terdapat cara yang betul untuk aplikasi maskara. Bagi bulu mata bahagian atas, pastikan anda layangkan maskara secara zig zag. Ini bagi memudahkan proses melentikkan bulu mata bahagian atas. Bagi bahagian bawah pula. Gunakan penghujung berus maskara dengan calit kan dengan sempurna satu persatu untuk impak yang lebih memukau.   Tips membersihkan maskara Bersihkan maskara sebelum tidur. Maskara antara alat mekap yang susah ditanggalkan terutama jenis kalis air. Guna putik kapas, celup dengan jeli petroleum (Vaseline) atau minyak zaitun dan bersihkan dengan teliti. Sisa maskara yang tidak dibersihkan dengan betul boleh membuatkan bulu mata jadi rapuh dan tercabut.

Source : http://intrend.com.my/Kecantikan/Tips-Cantik/Article.aspx?arc=7053&sec=174







---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SERUM JALINAN QASEH


Vitamin C Serum + Collagen boleh lembapkan kulit  dan menambah nutrient kepada kulit di lapisan paling dalam (deeper layers) di mana pelembab tidak boleh menembusinya. Selain itu, ia mampu merawat masalah penuaan, pigmentasi, kekeringan melampau dan pori kulit yang besar.
 
Keistimewaan
  • Cepat meresap ke dalam kulit dan melembapkan wajah dengan lebih efektif
  • Meremajakan kulit wajah
  • Mencerah dan menyekata warna kulit wajah
  • Melambatkan proses penuaan
  • Mencegah kedutan

Testimoni
ika jerawat