Wednesday, June 10, 2015

TIP JAGA KECANTIKAN BILA UMUR ANDA 30 TAHUN

Tidak dinafikan ramai wanita yang mencecah usia 30an mula gelisah dengan tanda-tanda penuaan di kulit.Tanda-tanda penuaan kulit mula kelihatan dengan munculnya lingkaran hitam di bawah mata, garis-garis halus di hujung mata dan bibir serta warna kulit yang tidak sekata dan kering. Melangkah masuk ke usia 30an, biasanya kulit akan terasa lebih kering dan mula kelihatan kusam. Ini adalah kerana disebabkan kecepatan tubuh mengeluarkan sel-sel kulit baru mula bergerak secara perlahan-lahan.Masalah penuaan kulit pada usia 30an ini tidak boleh hindari, tetapi anda boleh menjaga kecantikan wanita yang anda miliki itu dengan cara merawatnya bagi mempertahankan kesihatan dan kecantikan kulit.
Berikut beberapa tips kecantikan wanita berumur 30 tahun ke atas:
  1. Atasi Masalah Kulit Mengendur
Regenerasi sel kulit pun akan sedikit menurun keanjalannya.Yang paling ketara, kulit nampak mengendurnya di beberapa bahagian anggota tubuh seperti lengan dan paha. Malahan, sel kulit mati pun juga susah untuk tanggal dengan sendirinya. Untuk mencegahnya, lakukan perawatan ‘peeling’ atau exfoliating (pengelupasan kulit) dengan produk yang mengandungi ‘citric acid’ secara rutin. Lakukan juga urutan yang dapat merangsang perjalanan darah pada bahagian-bahagian yang mula mengendur itu. Untuk membantu menenangkan kembali kulit, sapukan produk yang mengandungi ‘retinol’ atau ‘AHA’. Selain itu anda juga boleh menggunakan ‘body scrub’, lulur mandi dan ‘body firming gel’.
  1. Pilih Kosmetik Yang Tepat
Ketika memasuki usia 30am, anda perlu lebih selektif dalam merawat wajah dan memilih kosmetik yang sesuai. Gunakan produk kecantikan yang formulanya disesuaikan dengan usia anda. Biasanya memasuki usia 30 tahun, anda di sarankan memilih produk-produk yang memiliki kadar pelembab lebih banyak untuk mengatasi kulit menjadi terlalu kering.Gunakan pelembap yang memiliki kandungan lengkap seperti antioksidan, bahan aktif seperti ‘retinol’ dan ‘AHA’ (untuk regenerasi kulit). Jadi, sebelum anda melakukan aktiviti di luar rumah, pakailah pelembap di wajah dan sapukan juga ‘hand and body lotion’ pada tangan dan kaki. Pancaran sinaran matahari boleh memberikan efek negatif pada kulit dan wajah.
  1. Pakai Krim Malam
Untuk menjaga kesihatan kulit serta kecantikan wanita yang berusia 30an, anda perlu rajin memakai krim malam. Memakai krim malah secara teratur sebelum tidur, akan membuatkan kulit mendapat nutrisi yang boleh memulihkan kulit daripada stress serta mengembalikan kelembapan kulit dan mendorong aktiviti sel bekerja secara optimum di malam hari. Selain itu, pemakaian krim malam bagi kecantikan wanita ini adalah untuk merangsang pengeluaran kolegan dan elastin untuk membuatkan kulit lebih anjal. Mengurangkan tanda penuaan kulit seperti kerepot, garis-garis halus dan bintik-bintik hitam di wajah serta mempercepatkan proses pengantian kulit baru.
  1. Menjaga Emosi
Kesihatan kulit juga bergantung pada emosi anda. Oleh sebab itulah, anda per;u menghindari stress kerana ia boleh mempengaruhi fikiran, tubuh dan menyebabkan penuaan semulajadi. Mudah marah juga boleh membuatkan kulit abda berkerepot dan kusam. Untuk menghindari stress, anda perlu rehat dan cukup tidur.
  1. Pengambilan Makanan Bernutrisi
Makanan sangat penting untuk menjaga kesihatan kulit dan wajah. Pengambilan buah-buahan yang mengandungi vitamin C seperti buah oren, jambu, kiwi, mangga dan melon dikatakan dapat menghalang proses penuaan semulajadi. Selain itu, sayuran hijau seperti bayam sangat elok untuk meremajakan kulit wajah. Pengambilan ikan terutama ikan yang mengandungi Omega 3 seperti tuna, salmon, tenggiri dan kembung dapat mencegah kerosakan kulit.
  1. Kurangkan Tahap Kolesterol Jahat
Untuk mengurangkan tahap kolesterol jahat, anda disarankan pengambil makanan yang mengandungi asid lemak jenuh tunggal seperti almond, oatmeal, pasta, roti, coklat, bijan dan kuaci labu. Lemak ini dikatakan dapat melindungi anda daripada penyakit jantung, menurunkan gula darah dan tekanan darah. Selain itu, juga boleh meningkatkan pembentukan sel daran dan melancarkan perjalanan darah dalam tubuh.

Read more: http://www.wom.my/kecantikan/tips-cantik-umur-30-tahun/#ixzz3cd6Gi3ou 
==============================================================

pwhite
PRETTY WHITE
Pretty White  merupakan minuman untuk kecantikan dari hujung rambut hingga ke hujung kaki bagi kaum hawa. Dicipta khas melalui formula baharu yang mempunyai L-Glutathione, multivitamin, 10x stem cell dan ditambah 100% pearl powder. 

RASAI PERUBAHANNYA DALAM MASA 7 HARI !!!!
Kebaikan
  • Kulit bertambah cerah dan lembap
  • Melembutkan kulit dan halus seperti bayi
  • Meningkatkan keelastikan dan keanjalan kulit
  • Mencerahkan kulit, menghilangkan jerawat dan pigmentasi (jeragat) tanpa pengelupasan nyata
  • Ejen pencerahan tanpa pengelupasan atau pengeringan
  • Mengurangkan kedutan dan menutup pori-pori terbuka
  • Untuk tiduk yang berkualiti, lena sepanjang malam
  • Menjadikan kulit kelihatan segar dan berseri serta mata bersinar bak permata
  • Sesuai digunakan untuk ibu yang sedang mengandung dan insyaallah kulit ibu dan anak yang baru dilahirkan cerah dan gebu
  • Rambut indah bersinar, lembut dan sihat
  • Menjadikan kuku kaki dan tangan sihat

Cara Penggunaan
  • 2 scoop 2x sehari (pagi dan malam) sebelum makan.
  • Boleh tahan selama 3 minggu untuk permulaan.
  • untuk mantain seterusnya ambil 1scoop 2x sehari sebelum makan  (tahan 1 bulan)

Kandungan
L-GLUTATHIONE /TALAPIA COLLAGEN / MULTIVITAMIN / 10X STEM CELL /
HYALURONIC ACID (HA) / VITAMIN C/ SERBUK MUTIARA ASLI

HARGA 180>FREE
  • shaker
  • lipstik collagen pretty white
  • sheiseido mask 
  • Paperbag ekslusif pretty white