Monday, June 15, 2015

CARA SELAMAT DAN CUKUP MUDAH PUTIHKAN KULIT

Sebagai wanita sudah pasti anda akan berusaha sedaya mungkin untuk mencantikkan diri supaya nampak sempurna di mata umum. Salah satu masalah kulit yang biasa terjadi pada wanita adalah kulit kusam. Bahkan, ada juga bahagian-bahagian tertentu di wajah yang kelihatan jauh lebih gelap dan nampak berbelang. Menyedari keadaan tersebut, biasanya wanita akan melakukan pelbagai cara putihkan kulit. Lagipun, lambakan produk pemutih kulit cukup hebat di pasaran membuatkan bebas memilih produk putihkan kulit yang anda mahukan. Cuma belum pasti apakah ia selamat dan sesuai untuk kulit anda. Jika tersalah pilih, kulit anda akan rosak disebabkan zat kimia yang tidak sesuai dengan jenis kulit anda.
Anda ingin cuba cara putihkan kulit secara semulajadi yang lebih selamat? Ternyata untuk membuat kulit anda nampak lebih putih tidak semestinya perlu mengeluarkan belanja yang besar. Memadai ia dilakukan secara rutin, kulit anda pasti kelihatan lebih putih dan sihat.
  1. Guna Masker
Setelah seharian melakukan aktiviti, sudah pasti kulit anda terdedah dengan debu dan pencemaran udara.Salah satu cara putihkan kulit, anda boleh menggunakan masker, pakailah tiga kali sehari. Masker akan memanjakan kulit wajah anda sekaligus meregenerasikan sel-sel pada kulit wajah anda, sekaligus membuatkan kulit kelihatan lebih putih dan awet muda.
  1. Madu
Warna gelap dapat disebabkan kulit kering. Madu dikatakan boleh meringankan dan melembabkan kulit serta menghilangkan sel-sel kulit mati dan membuat kulit wajah anda lebih putih. Sapukan madu pada wajah selama sepuluh minit, kemudian bilas sampai bersih menggunakan air suam.
  1. Pakai Losyen
Untuk merawat kulit tubuh, pastikan anda memakai losyen setiap pagi sebelum beraktiviti.Gunakan losyen di seluruh tubuh agar kulit tetap terjaga kelembabannya dan terhindar dari  sinar matahari. Selain itu, anda juga boleh melakukan lulur, ia juga bermanfaat untuk menanggalkan sel kulit mati dan menggantikannya dengan sel yang baru.
  1. Yoghurt
Yogurt mengandungi asid laktat yang berguna untuk memutihkan kulit yang gelap. Yogurt juga dapat membantu menyingkirkan bintik-bintik pada wajah. Sapukan pada wajah, biarkan selama beberapa minit, kemudian barulah dibersihkan dengan air suam.
  1. Hindari Kopi & Makanan Manis
Makanan atau minuman manis dan kopi boleh membuatkan kulit menjadi lebih kering dan kekurangan cecair. Jika ia berlarutan, kulit anda akan kelihatan kusam dan kasar. Sebaiknya anda menggantikan kopi dengan teh hijau.
  1. Limau
Limau kaya dengan vitamin C dan dipercayai sebagai pemutih kulit semulajadi. Agar mendapatkan hasil yang lebih sempurna, gunakan limau nipis. Ambil hampas limau tersebut dan campurkan dengan kunyit. Sapukan campuran tersebut pada wajah sebelum anda tidur dan cuci keesokan harinya.
  1. Rajin Bersenam
Bersenam merupakan cara terbaik untuk memanjakan kulit anda. Selain bermanfaat untuk kesihatan, bersenam juga dapat membantu mengeluarkan racun-racun yang terdapat dalam tubuh dalam bentuk peluh. Senaman yang teratur dapat membuat kulit menjadi lebih anjal dan lebih awet muda. Senaman yang dilakukan pada pagi hari sangat baik kerana kulit mendapat vitamin dari matahari pagi.
  1. Minum Air Putih
Selain mencegah dari dehidrasi yang berlebihan dan rasa haus, air putih wajib diminum untuk membuat kulit lebih putih.Air putih membantu meregenerasi kulit dan membantu menghilangkan racun dalam tubuh yang akan dikeluarkan dalam bentuk urine atau air kencing. Selain menjadi salah satu cara putihkan kulit, air putih juga amat baik untuk kesihatan dan organ dalaman tubuh
==============================================================
pwhite
PRETTY WHITE
Pretty White  merupakan minuman untuk kecantikan dari hujung rambut hingga ke hujung kaki bagi kaum hawa. Dicipta khas melalui formula baharu yang mempunyai L-Glutathione, multivitamin, 10x stem cell dan ditambah 100% pearl powder. 

RASAI PERUBAHANNYA DALAM MASA 7 HARI !!!!
Kebaikan
  • Kulit bertambah cerah dan lembap
  • Melembutkan kulit dan halus seperti bayi
  • Meningkatkan keelastikan dan keanjalan kulit
  • Mencerahkan kulit, menghilangkan jerawat dan pigmentasi (jeragat) tanpa pengelupasan nyata
  • Ejen pencerahan tanpa pengelupasan atau pengeringan
  • Mengurangkan kedutan dan menutup pori-pori terbuka
  • Untuk tiduk yang berkualiti, lena sepanjang malam
  • Menjadikan kulit kelihatan segar dan berseri serta mata bersinar bak permata
  • Sesuai digunakan untuk ibu yang sedang mengandung dan insyaallah kulit ibu dan anak yang baru dilahirkan cerah dan gebu
  • Rambut indah bersinar, lembut dan sihat
  • Menjadikan kuku kaki dan tangan sihat

Cara Penggunaan
  • 2 scoop 2x sehari (pagi dan malam) sebelum makan.
  • Boleh tahan selama 3 minggu untuk permulaan.
  • untuk mantain seterusnya ambil 1scoop 2x sehari sebelum makan  (tahan 1 bulan)

Kandungan
L-GLUTATHIONE /TALAPIA COLLAGEN / MULTIVITAMIN / 10X STEM CELL /
HYALURONIC ACID (HA) / VITAMIN C/ SERBUK MUTIARA ASLI

 HARGA 180>FREE
  • shaker
  • lipstik collagen pretty white
  • sheiseido mask 
  • Paperbag ekslusif pretty white