Thursday, June 25, 2015

MESTI CUBA!!!! CARA-CARA NAK CEPAT KURUS DI BULAN PUASA

Bulan puasa adalah waktu terbaik bagi anda yang ingin menurunkan berat badan. Tetapi, anda memerlukan trik yang tepat  supaya apa yang anda harapkan ini terlaksana dengan sempurna.Masih mahu meneruskan misi kuruskan badan dengan cepat di bulan puasa? Jom,cuba praktik cara-cara nak kurus yang telah sediakan ini.
  1. Tetap Kena Banyak Minum Air Putih
Jaga keseimbangan cecair di dalam tubuh anda agar tetap hidrasi. Biasakan untuk minum air putih 8 gelas setiap hari. Bermakna 2 gelas di saat berbuka puasa dan bersahur. Manakala 4 gelas lagi adalah waktu antara berbuka puasa dan bersahur, iatu  pada malam hari. Pengambilan air putih sesuai dengan keperluan akan membuat tubuh anda bebas dari dehidrasi sehingga anda tidak mudah beras haus. Hidrasi yang baik juga akan membantu anda mengurangkan pengambilan makanan manis ketika berbuka.
  1. Berbuka Dengan Makanan Yang Ringan & Seimbang
Ramai yang cenderung untuk melakukan aksi balas dendam ketika berbuka puasa. Dengan sengaja dan penuh semangat anda menghabiskan semua makanan yang terhidang di meja tanpa rasa bersalah. Cuba kawal diri dan nafsu makan anda dan berbuka puasa makanan yang ringan serta seimbang.Jamahlah terlebih dahulu 2 biji kurma dan satu mangkuk kecil sayuran bening, setelah menunaikan solat, beberapa jam kemudian, barulah anda makan makanan berat.
  1. Jangan Lupa Bersahur
Cara-cara nak kurus di bulan puasa, tidak menyarankan anda meninggalkan waktu bersahur. Di saat tubuh anda kosong kerana tidak bersahur hanya akan membuatkan anda tidak mampu untuk membalas dendam ketika waktu berbuka puasa nanti.Perut yang kosong akan menstimulusikan fikiran anda untuk  untuk mencuba pelbagai makanan, sehingga tanpa anda sedari anda sebenarnya sudah terlalu kenyang. Oleh sebab itulah, anda perlu bersahur.
  1. Tetap Beraktiviti
Berpuasa tidak bermakna anda boleh bermalas-malasan. Meskipun berpuasa anda tetap juga perlu melakukan aktiviti harian seperti biasa, contohnya belajar atau bekerja. Puasa membuatkan pengeluaran lemak mengalami peningkatan untuk berubah yang mana lemak sebagai energi. Jadi, anda disarankan melakukan sedikit senaman berat setelah berbuka puasa.
  1. Hindari Pengambilan Gula Buatan
Tidak hairan berat badan anda terus mengalami kenaikan, jika anda terus mengambil makanan manis. Makanan manis menjadi faktor utama penyebab berat badan naik. Buat sementara waktu, cuba hindari pengambilan makanan ataupun minuman manis dari pemanis buatan, seperti sirap. Gunakan gula secukupnya saja, jika boleh gunaan gula diet atau ganti pengambilan gula dengan kurma dan buah-buahan.
Sumber: http://www.wom.my/kecantikan/cara-cara-nak-kurus/#ixzz3e3PIW7aM 
==============================================================
IMG_1429 copy
MARINE COLLAGEN

Khasiat
  • Menurunkan berat badan sekaligus melangsingkan badan.
  • Mencerah, menghalus dan menggebukan kulit.
  • Anti penuaan dan kedutan.
  • Mengatasi masalah alahan Rex’dong.
  • Baik untuk penyakit kulit, gatal, kudis dan lain-lain.
  • Membantu menghilangkan jeragat dan jerawat.
  • Melawaskan serta membuang toksin dari badan.
  • Sesuai untuk lelaki dan wanita.