Tuesday, June 02, 2015

TIP PEMAKAIAN GINCU BUAT SI BIBIR KERING

Gincu merupakan item mekap yang sangat penting untuk mengelakkan penampilan wajah yang pucat. Gincu akan memberikan warna untuk bibir dan membuat penampilan semakin segar dan berseri. Namun, kadangkala, masalah bibir kering akan dialami oleh kebanyakan wanita yang membuatkan gincu tampak tidak rata dan tidak menarik pada bibir. 
Atas hal itu, kami ingin kongsikan beberapa tip pemakaian gincu yang betul buat mereka yang mengalami masalah bibir kering. Jom lihat:
  1. Pertama, anda harus hilangkan kulit kering yang ada pada bibir. Anda boleh menggunakan madu dan biarkan selama 5 minit, lalu lap menggunakan tisu. Hasilnya, bibir anda akan terasa lembut dan kenyal.
  2. Oleskan foundation pada bibir. Ini akan membuat penampilan bibir anda tampak lebih rata. Ini juga sangat berguna bagi anda yang memiliki bibir gelap.
  3. Setelah bibir menjadi lembut, gunakan lipbalm 10 minit sebelum mengenakan gincu. Ini akan membuatkan bibir lebih lembab dan warna lipstik akan lebih melekat.
  4. Sapukan gincu dengan menggunakan berus gincu untuk mendapatkan hasil yang maksima. Hindari daripada mengenakan gincu  berwarna terlalu terang kerana ia akan menonjolkan garis-garis pecah pada bibir anda.
Sumber: Wanista
============================================
LIPSTIC COLLAGEN PICimages (1)
LIPSTICK COLLAGEN
Lipstick merupakan salah satu alat make up yang digunakan oleh kaum hawa untuk menampakkan kecantikannya. Oleh itu, lipstick Jalinan Qaseh telah direka khas dengan gabungan collagen yang mempunyai banyak khasiat bagi membantu wanita meningkatkan kecantikan agar mereka sentiasa cantik dan menarik.

Keistimewaan
  • Merawat masalah bibir merekah
  • Pecah
  • Ulser
  • Mencerahkan bibir
  • Menjadikan bibir merah jambu
  • Bibir tampak lebih seksi serta munggil